Milliárdokat kaszál a Candy Crush Saga
Idén januárban vette át a Farmville négy éven át tartó uralma után a legnépszerűbb facebookos játék címét a King.com fejlesztőcég játéka, a Candy Crush Saga. Az egyszerű, mégis roppant addiktív játék diadalmenete azóta is tart, a New York Times becslése szerint az alapban ingyenes játék év végére százmillió dolláros nagyságrendű, vagyis több tízmilliárd forintos bevételt termelhet.
Míg év elején a cukorkás dizájnra ráhúzott logikai játék 9,7 millió rendszeres játékost tudott felmutatni, ma ez a szám a mobilos verzió elképesztő népszerűsége miatt 45 millióra emelkedett. Bár a játék egyik alapvetése, hogy az elvesztett életek csak lassan töltődnek vissza (fél óránként egy, míg el nem érjük a maximális ötöt), és ezzel korlátozza a játék a próbálkozások számát, a cég statisztikái szerint napi 600 millió pályának futnak neki a játékosok. A trükk az, hogy a Facebookon elvesztett életekről az okostelefonos és tabletes változatok nem szereznek tudomást, és viszont, így a rajongók arra vannak kényszerítve, hogy minél több kütyüre telepítsék a játékot.
A Candy Crush Saga ugyan ingyenes, de ha elakadt az ember, pár dollárért vehet a játékot megkönnyítő extrákat. Ezzel kaszál hatalmasat a cég, az adataik szerint még a legjobb játékosok közül is nagyjából 30 százalék él néha a pénzes rásegítés lehetőségével. A King.com óriásira nőtt a játék sikerével, az év végére 750 fősre tervezik a bővülést, és a tőzsdére lépést.
Forrás:www.index.hu